Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

ΕΕΤΤ: Τέλος στις τηλεφωνικές απάτες με ψεύτικους αριθμούς!

*
Το φαινόμενο του Caller ID Spoofing, όπου απατεώνες παραποιούν τον αριθμό τηλεφώνου που εμφανίζεται στις κλήσεις για να εξαπατήσουν ανυποψίαστους πολίτες, έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις στην Ελλάδα. Οι δράστες, συχνά χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, προσποιούνται ότι είναι εκπρόσωποι τραπεζών ή άλλων αξιόπιστων οργανισμών, με στόχο την υποκλοπή ευαίσθητων προσωπικών και τραπεζικών δεδομένων.

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) αναγνωρίζοντας την κρισιμότητα της κατάστασης, προχωρά σε αποφασιστικά μέτρα για την αντιμετώπιση αυτής της μορφής απάτης. Σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, σχεδιάζεται η δημιουργία ενός Μητρώου "Do-not-originate", το οποίο θα περιλαμβάνει αριθμούς τηλεφωνικών κέντρων τραπεζών που δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εξερχόμενες κλήσεις. Αυτό το μέτρο στοχεύει στην αποτροπή της χρήσης αυτών των αριθμών από απατεώνες που προσπαθούν να παραπλανήσουν τους πολίτες.


Επιπλέον, η ΕΕΤΤ εξετάζει την εφαρμογή ενός μέτρου που ήδη ισχύει σε χώρες όπως το Βέλγιο και η Σουηδία: τον αποκλεισμό όλων των εισερχόμενων διεθνών κλήσεων που εμφανίζονται με εθνικό αριθμό. Αυτό θα δυσκολέψει περαιτέρω τους απατεώνες που επιχειρούν να εξαπατήσουν πολίτες από το εξωτερικό, χρησιμοποιώντας ελληνικούς αριθμούς τηλεφώνου.

Η απάτη μέσω Caller ID Spoofing έχει προκαλέσει σημαντικές οικονομικές απώλειες σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, παρατηρείται αύξηση αυτής της μορφής απάτης, όπου κακόβουλοι τρίτοι, εκμεταλλευόμενοι τεχνολογικές δυνατότητες, καλούν πελάτες τραπεζών υποδυόμενοι τραπεζικά στελέχη, με σκοπό την υποκλοπή ευαίσθητων τραπεζικών στοιχείων και την απόσπαση χρημάτων από τους λογαριασμούς τους.

Η ΕΕΤΤ, σε συνεργασία με άλλους αρμόδιους φορείς, όπως η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και ο Συνήγορος του Καταναλωτή, εντείνει τους ελέγχους και τις κυρώσεις προς παρόχους που παραβιάζουν το κανονιστικό πλαίσιο. Το 2017, για παράδειγμα, επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους 1.013.120 ευρώ σε 11 παρόχους για παραβιάσεις σχετικές με αυθαίρετες χρεώσεις μέσω υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης.

Για την προστασία των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ προτείνει τα εξής:
• Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τηλεφωνήματα που φαίνεται να προέρχονται από την τράπεζά σας, αλλά ο συνομιλητής ζητά ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία.
• Κατά τη διάρκεια μιας γνήσιας επικοινωνίας από την τράπεζά σας, δεν θα σας ζητηθεί ποτέ να αποκαλύψετε ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία όπως PIN ή κωδικούς πρόσβασης.
• Εάν δεχθείτε μια παρόμοια κλήση ή νιώσετε ότι προσπαθούν να σας εξαπατήσουν, τερματίστε αμέσως την κλήση και καλέστε εσείς στον επίσημο αριθμό εξυπηρέτησης πελατών της τράπεζάς σας.
• Μην πληκτρολογείτε ποτέ κωδικούς που σας υποδεικνύουν κατά τη διάρκεια τέτοιων κλήσεων.
• Διαβάζετε προσεκτικά ολόκληρα τα μηνύματα που σας στέλνει η τράπεζά σας με SMS ή Viber και μην περιορίζεστε στην αναζήτηση και άμεση πληκτρολόγηση του εξαψήφιου κωδικού μίας χρήσης.

Αποκτήστε Assassin’s Creed videogames με έκπτωση έως και 90%!

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*